בצ’אט האישי של מענה ברשת ניתן לשתף ברגשות, חוויות, והתלבטויות ולדבר על כל מה שמעסיק ומכאיב. השיחות נשמרות בחיסיון מלא, למעט המקרים המפורטים בהמשך.

השירות מיועד לבני ובנות נוער וצעירים, בין הגילאים 13-26, המתגוררים בירושלים ובסביבתה. במקרים הבאים הצ’אט לא יוכל לספק את מלוא המענה:

  1. הצ’אט לא יוכל לתת שירות לפונים המתגוררים מחוץ לאזור ירושלים והסביבה
  2. פונים אשר גילם עולה על 26
  3. פונים הנמצאים תחת סטטוס נשואים/ גרושים
  4. פונים אשר נמצאים בטיפול וליווי אינטנסיבי בשירותים פסיכולוגיים, פסיכיאטריים או שיקומיים

גם במקרים אלו ניתן לפנות לצ’אט ונשמח להפנות פונים אלו לגורמים אחרים אשר יכולים להתאים עבורם/ן ולסייע.

אנשי הצוות שמפעילים את הצ’אט הם אנשי טיפול וחינוך שהוכשרו באופן מקצועי ומעמיק לתת מענה באמצעות ההתכתבות בצ’אט והם נמצאים תחת ליווי והדרכה של אנשי מקצוע קבועים המתמחים בתחום. כל העובדים בצוות מענה ברשת הם עובדים בעלי השכלה והכשרה מתאימה, מעל גיל 24 על פי דרישות משרד הבריאות.

הצ’אט נועד ליצירת קשר, להתייעצות או כדי לספק הקלה ועזרה וכל פונה רשאי/ת לבחור מתי ירצו לפנות ולדבר. יחד עם זאת, לצוות מענה ברשת שמורה הזכות לבקש מפונים אשר כותבים לצ’אט לעתים תכופות לצמצם את מספר/ משך הפניות. כמו כן, בעת עומס על המענה ייתכן כי חלק מהשיחות יידחו למועד מאוחר יותר.
משך השיחה במענה ברשת הוא עד 60 דקות, זאת על מנת לאפשר מסגרת של זמן לשיחה וגם על מנת לאפשר מענה מיטיב לכל הפונים לצ’אט.

שירותי “מענה ברשת” ניתנים בשפה העברית בצ’אט באתר זה, במסנג’ר של דף הפייסבוק ”מענה ברשת” ובמספר הוואטסאפ 0508004088.
המענה פעיל בין השעות 20:00-23:00 בימי חול בראשון עד חמישי, כולל. כל הודעה שתישלח מחוץ לשעות המענה, תיראה על ידי הצוות רק בשעות המענה ולכן הצוות אינו אחראי למענה ולתגובה אלא רק החל מפתיחת הצ’אט.

הפניה שלך למענה ברשת תישמר בחיסיון מלא, ורק צוות מענה ברשת יהיה חשוף לתכני השיחה. יחד עם זאת במקרים הבאים נאלץ לדווח על פי חובה חוקית:

– אם במהלך השיחה איתך נתרשם שאת/ה נמצא/ת בסכנת חיים ממשית ומיידית- נעשה כל ניסיון להעניק לך סיוע וניעזר בכל גורם אפשרי לשם הצלת חייך.

– אם נתרשם שאת/ה מתכוונ/ת לפגוע באופן חמור באדם אחר או לבצע פשע.

– בעבור קטינים וחסרי ישע, באם יוודע לנו שההורים או גורמים נוספים שאחראים עליך מתעללים בך או פוגעים בך או בקטין/ חסר ישע אחר תחת חסותם, חל עלינו חוק להעביר את הפרטים לרשויות על מנת שיוכלו לסייע.

 

חלק מהמידע, ללא פרטים אישיים או מזהים, נשמר במאגרים המשמשים אותנו לצרכי סטטיסטיקה, מחקר ושיפור השירות הניתן במענה.

חשוב לדעת שהשיחות בצ’אט אינן מהוות תחליף לטיפול נפשי, פסיכולוגי או כל טיפול מקצועי ספציפי אחר.

*צוות המענה משתדל לענות לכל הפניות המתקבלות בזמן פעילות הצ’אט, למרות זאת, מכיוון שהאתר בתקופת הרצה, ייתכן ופניות מסוימות יקבלו מענה תוך כ-24 שעות לכל היותר. 

*לעיתים, בשל תקלות טכניות שאינן בשליטתנו הודעות מסוימות לא מגיעות אלינו בזמן הרצוי. במקרה כזה, כדאי לנסות ולפנות בכמה דרכים: פייסבוק, ווטסאפ, הצ’אט באתר וכו’  

אל תישארו עם זה לבד, מחכים לכם בצ’אט,

צוות מענה ברשת.