1. חרדה זה נורמלי

לא כולם יודעים שחרדה באופן רגיל מתפקדת כרגש שימושי ומגן עבורנו. לפעמים, זה יוצר מצב שאנחנו מתחילים לדאוג ולפחד מהחרדה, ולחשוב שאנחנו מפתחים הפרעת חרדה.

חשוב שנזכור שלחרדה יש מטרה: היא מזהירה אותנו מפני סכנה אפשרית ועוזרת לנו להגיע למקום בטוח.
במצב הנוכחי, עם החדשות הנוכחיות הנוגעות לקורונה, זה הגיוני שעולה חרדה וזו תגובה שתואמת את המצב. זה בסדר להרגיש כך!
אנחנו יכולים לקחת את התחושה הזו ולנתב אותה לפעולה יעילה של היכרות עם הדרכים להתמודד עם המצב הנוכחי:

https://govextra.gov.il/ministry-of-health/corona/corona-virus/

 

  1. להתייחס למצב בפרספקטיבה המתאימה

חרדה נחשבת ללא בריאה כאשר היא מופיעה בלי איום נוכח ומציאותי, או כאשר היא לא מותאמת למצב הקיים. חשוב שנעריך את המצב הנוכחי בצורה הנכונה, ולא נראה אותו כיותר גרוע או מסוכן ממה שהוא. בנוסף, חשוב שנזכור שוירוס הקורונה לא מסכן את החיים של רובינו, ושיש לנו דרכים להתמודד עם המצב ולשמור על עצמינו, כמו לשמור על היגיינת הידיים, לא לגעת בפנים ולהתרחק מאנשים המתעטשים או משתעלים.

 

  1. לשנות את המיקוד

ערבות הדדית זה משמעותי! אנחנו שוטפים את הידיים ושומרים על הוראות הנוגעות להתנהלות מול וירוס הקורונה לא רק בשביל לשמור על עצמנו, אלא גם בשביל להקל על שירותי הבריאות שעובדים בזמן הזה. כל ההקרבות שאנחנו עושים כעת כמו להשתדל לא לצאת כשמרגישים לא טוב, ולהתרחק, יכולים לעזור לנו לשמור על הקהילה שלנו מפני הדבקה.

 

  1. הסחת דעת

קבלת מידע ברור על המצב מגורמים בטוחים כמו חדשות או משרד הבריאות יכולה לעזור לנו להרגיש יותר רגועים, וחשוב שנשים לב לכך ונימנע ממידע לא אמין שעובר ברשת. אבל, אם אנחנו שמים לב שאנחנו מחפשים פעמים רבות מידע, צמודים לאתרי חדשות ושזה מעורר בנו מתח, חשוב שגם נדע להתנתק מהחדשות ולעשות דברים אחרים, כמו לצפות בפרק בסדרה שאנחנו אוהבים או לשוחח עם חבר.

 

5. שגרה
דווקא עכשיו חשוב מאוד לשמור על שגרה קבועה. לאכול ארוחות בזמן קבוע, לקום בבוקר בשעה קבועה, לצאת להליכות במקומות פתוחים, לעשות דברים שמשפרים את מצב הרוח.

 

ואם מרגישים מתח או רוצים לשוחח ולשתף- אנחנו כאן בשבילכם/ן!